Pages

Sunday 21 April 2013

Raih SIMPATI untuk MENANG itu cara lama ...

Salam ...


Lihat sejarah yang lalu ramai pihak menggunakan agenda meraih simpati untuk menang dalam mana-mana pilihan raya lihat PRU 11 dan PRU 12 ada pihak menggunakan cara ini kerana dengan cara ini mereka akan mendapat undi kerana rakyat kasihan dengan perwatakan dan belas EHSAN. 

Sememangnya rakyat Malaysia sangat terkenal dengan sifat BAIK HATI dan SANGAT PERIHATIN kepada keadaan sekeliling ini lah menyebabkan ada golongan yang mengambil kesempatan diatas sesitiviti masyarakat kita. 

Cuma mahu mengingatkan bahawa akan berlaku sesetengah pihak akan menggunakan cara ini untuk meraih undi tuan/puan ... harus diingat jangan biarkan kita mudah terpengaruh dengan lakonan yang akan menyusahkan kita kemudian hari. 


Ada pihak hanya berlakon untuk kepentingan sendiri bukan untuk berbakti dengan rakyat secara ikhlas. Kemenangan yang abadi adalah mereka yang betul-betul menangis kerana RAKYATnya bukan menangis untuk diri sendiri. 

Lihat sejarah satu keluarga menangis kerana sesuatu issue dan akhirnya menang dalam PRU dan apa yang mereka buat untuk keluarga pengundi yang menangis pula.

Yakin dengan sekarang rakyat Malaysia lebih bijak memilih mereka yang mampu untuk memajukan dan menaikkan taraf hidup rakyarnya bukan yang merintih simpati rakyat untuk menang. 

Buat la pilihan yang bijak.




No comments:

Post a Comment