Pages

Tuesday 4 October 2011

PERJUANGAN, KEIKHLASAN dan POLITIK

Assalammualaikum ......

Issue panas yang terbit dalam media mengatakan tentang gaji minimum ape cerita ni bro... yang teman heran kalau betul nak perjuangkan nasib rakyat buat la betul-betul jgn jadi BATU API nak apikan rakyat yang bukan-bukan.

Kerajaan masih dalam meneliti perkara ni jadi ade pihak dah mula ambil kesempatan ...


Pastu keluar POSTER yang bukan-bukan macam ni ...




Kenape ni bro lu orang bikin panas sama rakyat bikin susah orang yang sedia susah ... teman makin pening lagi bila ade pla KUTU BARHAK keluar kenyataan lain pulak bukan makin naik  jadi makin TURUN plak ...ANU.. ni suke2 je keluar kenyataan yang bukan2 lihat ni....


Anwar Ibrahim sedang membentangkan Belanjawan 2012 Pakatan Rakyat yang bertema Kesejahteraan Untuk Semua di dewan taklimat Parlimen.

Antara pengisian Belanjawan 2012 Pakatan Rakyat ialah :

Belanjawan Pakatan Rakyat memperuntukkan RM 220 bilion dengan mengekang defisit pada 4.4 % daripada KDNK berbanding BN melebihi 6%.

Bayaran bonus warga emas sebanyak RM 1,000 setahun kepada yang layak - iaitu yang berpendapatan di bawah RM18,000 setahun.

Gaji minima sebanyak RM 1,100 memanfaat 300,000 kakitangan awam. Akta sedia ada akan dipinda.

Pembayaran elaun pendidik sebanyak RM 500 sebulan.

AP akan dibuat melalui proses lelongan. Proses ini akan meningkatkan pendapatan negara sebanyak RM1.2 billion.

Pakatan Rakyat mengumumkan pemberian lesen lesen teksi secara terus kepada pemandu-pemandu teksi dan batalkan sistem konsesi ala BN.

Defisit negara pimpinan UMNO mencecah 6% bagi tahun 2011 tersimpang dari janji Najib untuk kurangkan ke kadar 5.2%.


Jabatan Perdana Menteri akan di rombak. SPR, SPRM akan dipertanggungjawab terus kepada Parlimen.

Perdana Menteri daripada Pakatan Rakyat tidak akan menjawat jawatan Menteri Kewangan. Ucapkan selamat tinggal kepada tenaga perunding luar negara.

Penglibatan tenaga kerja wanita kepada ditingkatkan kepada 55% menjelang 2015. Berbanding 42% sekarang ini.

Belanjawan Pakatan Rakyat mencadangkan pemotongan belanjawan Perdana Menteri sebanyak RM10 bilion dan dikembalikan kepada Kementerian lain.

Perolehan kerajaan melalui tender terbuka dengan jaminan skim khas untuk Melayu/Bumiputra dan program latihan usahawan baru.

Pakatan Rakyat bercadang kembalikan cukai-cukai eksais & duti yang dibatalkan Perdana Menteri ke atas barang-barang mewah (beg-beg mewah, dll).

Belanjawan Pakatan Rakyat tumpu pembangunan wilayah terutama pembinaan infra termasuk lebuhraya yang menghubungi Sabah dan Sarawak.

Pakatan Rakyat akan melaksanakan semua tuntutan BERSIH, memansuh ISA, OSA dan AUKU.

Sumber di sini

Last edited by faethal on Tue Oct 04, 2011 3:10 pm; edited 2 times in total

Pulak jadi macam .... ni lu pk la ANU yang paling ramai bukak kilang ni lu punya orang itu DAP punya.... "gila ka mau naik suka-suka ayo... kurang la masyuk...." (dialog org DAP) hehehehe

Pastu ade plak buat PROBOKASI ngan Kerajaan keluar kenyataan yang bukan-bukan kasi rakyat pening pastu buat sesuka hati. Ini lagi satu ....


Ini issue pun boleh jadi point ka untuk budak2 PR ... Teman lagi tension bila perjuang kakitangan swasta pulak yang macam tak ikhlas untuk memperjuangkan nasib kakitangan swasta ..


yang tak Ikhlas adalah adalah seorang mamat ni yang digelar "PENGERUSI KAUKUS PEKERJA" Parlimen Malaysia. yang kecewa nya....

Kenapa nak campur aduk PERJUANGAN dengan POLITIK ... kalau lu betul-betul mau lawan untuk kakitangan SWASTA buat la keje betul-btul bukan lu mau jaga lu punya PERIUK NASI .. lu ingat ini kakitangan SWASTA takde PERIUK NASI ke ... lu mau jaga lu punya kedudukan lu bikin PROBOKASI sama orang lain ... lu ingat kalau mau DUDUK lama ITU kerusi baik lu bikin lu punya KARJA jangan MAIN-MAIN bikin semua orang MARAH .... ok gua sulah tension sama lu ORANG TARAK IKHLAS PUNYA OLANG ..... huhuhuhuhu

(Sedih bila ade orang kita yang tak dapat bezakan antara PERJUANGAN, KEIKHLASAN dan POLITIK)

No comments:

Post a Comment